Toyota Mirai:

Toyota Mirai:

Oι σχεδιαστικές επιλογές μαρτυρούν ως ένα βαθμό την ιδιαιτερότητα των τεχνικών προδιαγραφών του Mirai. Στοιχεία από το μήκους 4,9 μέτρων σεντάν δανείζεται και το τέταρτης γενιάς Prius .

Τη στιγμή που οι συνέπειες της αλόγιστης χρήσης των ορυκτών καυσίμων έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, η Toyota προσφέρει μια χωρίς αμφιβολία βιώσιμη λύση η οποία σου επιτρέπει να ονειρεύεσαι το μέλλον σου στο αριστερό κάθισμα ενός τετράτροχου που δεν θα επιβαρύνει με την κίνησή του το περιβάλλον.

Το Mirai αποτελεί τον καρπό μιας αδιάκοπης εξελικτικής διαδικασίας που ξεκίνησε στις αρχές τις δεκαετίας του 1990 και εν μέρει ολοκληρώνεται σήμερα με την παραγωγή ενός προσιτού, τηρουμένων των αναλογιών, υδρογονοκίνητου σεντάν.

Με μήκος που αγγίζει τα 4,9 μέτρα και βάρος 1.850 κιλών, το Mirai κινείται με την ενέργεια που κρύβει μέσα του το «καύσιμο» του μέλλοντος, το συμπιεσμένο υδρογόνο.

Ακόμα και αν δεν γνωρίζει κανείς την ιδιαιτερότητα των τεχνικών προδιαγραφών του, κάλλιστα μπορεί να την υποπτευθεί, παρατηρώντας τον τρόπο με τον οποίο οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος επιχειρούν να διαφοροποιηθούν από την πεπατημένη.

Τη διαφορετικότητα αναζητά και ο τετραθέσιος θάλαμος επιβατών, ισορροπώντας ανάμεσα στους χωροταξικούς συμβιβασμούς που επιβάλλει η παρουσία των δεξαμενών υδρογόνου και στην πρόθεση της ιαπωνικής φίρμας να αναδείξει την τεχνολογική υπεροχή ενός εξ ορισμού προηγμένου τετράτροχου.

Από το εσωτερικό του Mirai λάμπουν δια της απουσίας τους οι αναλογικές ενδείξεις, καθώς ακόμα και ο χειρισμός του συστήματος κλιματισμού πραγματοποιείται μέσω ενός ψηφιακού πάνελ.

Μερικά εκατοστά ψηλότερα μια δεύτερη ψηφιακή οθόνη μεγέθους 7 ιντσών φιλοξενεί τις ενδείξεις του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, πριν καταλήξεις στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Υπάρχουν, βέβαια, και επιλογές, όπως εκείνη του ποδόφρενου, που μαρτυρούν την αδυναμία των Ιαπώνων να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία ή την εφευρετικότητά τους ώστε να ξεπεράσουν τεχνικούς ή μη περιορισμούς.

Σε κάθε περίπτωση οι σύγχρονες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης και το ενεργό cruise control επαναφέρουν το Mirai στη θέση που του αρμόζει και το ενδιαφέρον όλων στη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που φιλοξενεί πίσω από τις επιφάνειες του αμαξώματός του.

Παρά το γεγονός ότι οι κυψέλες καυσίμου του Mirai έχουν περιορίσει τον όγκο και το βάρος τους σχεδόν στο μισό, η αποδοτικότητά τους έχει αυξηθεί σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο υδρογονοκίνητο σύνολο της Toyota.

Σύμφωνα με την Ιαπωνική φίρμα τα περίπου 5 κιλά συμπιεσμένου υδρογόνου αρκούν ώστε το Mirai να καλύψει μια απόσταση περίπου 550 χιλιομέτρων. Για να συμβεί αυτό, ωστόσο, νωρίτερα οι κυψέλες καυσίμου θα πρέπει να έχουν μετατρέψει το ελαφρύτερο στοιχείο του περιοδικού πίνακα σε «καθαρό», με όλη τη σημασία της λέξεως, ηλεκτρισμό.

Εισερχόμενο στις κυψέλες καυσίμου το συμπιεσμένο υδρογόνο διασπάται σε ηλεκτρόνια και πρωτόνια. Τα πρώτα κατευθύνονται μέσω μιας ξεχωριστής οδού προς το θετικό ηλεκτρόδιο, ενώ τα δεύτερα διαπερνούν την ηλεκτρολυτική μεμβράνη καταλήγοντας στο ίδιο ακριβώς σημείο. Τα ηλεκτρόνια και τα πρωτόνια του υδρογόνου σμίγουν με το οξυγόνο, παράγοντας νερό – το μοναδικό υποπροϊόν της χημικής αντίδρασης χάρη στην οποία παράγεται ηλεκτρική ενέργεια.

Η τελευταία ενισχύεται πριν διοχετευθεί στο ένα και μοναδικό ηλεκτρικό μοτέρ που διαθέτει το Mirai και μετατραπεί σε κινητική. Υπό συγκεκριμένες συνθήκες, μέρος της ηλεκτρικής ή της κινητικής ενέργειας που ανακτάται κατά την επιβράδυνση του οχήματος οδηγείται στις μπαταρίες νικελίου-μετάλλου ώστε να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικό χρόνο.

Πέρα από το προφανές κέρδος -το να κινείσαι, δηλαδή, καταναλώνοντας υδρογόνο και παράγοντας αντί ρύπων, νερό-, το Mirai προσφέρει μια εμπειρία που δεν απέχει από εκείνη ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Οι 155 ίπποι και τα 335 Νm ροπής του ηλεκτροκινητήρα χαρίζουν απολύτως ικανοποιητικές επιδόσεις, την ίδια στιγμή που η ιδιαίτερα αποτελεσματική ηχομόνωση του θαλάμου επιβατών ενισχύει ακόμη περισσότερο την αίσθηση της άνεσης.

Με τη σειρά της η ανάρτηση ανταποκρίνεται στο αυξημένο βάρος του ιαπωνικού συνόλου, διαμορφώνοντας χαρακτηριστικά που προσεγγίζουν εκείνα ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Μάλιστα το χαμηλό κέντρο βάρους, που εξασφάλισε η τοποθέτηση των βαρύτερων τμημάτων πολύ κοντά στο δάπεδο του αυτοκινήτου, καταφέρνει να «κρύβει» την πληθωρικότητα των μεγεθών του Mirai.

Ένα ακόμα στοιχείο που επιτρέπει στον οδηγό του ιαπωνικού σεντάν να διατηρήσει τις καθημερινές του συνήθειες αποτελεί το γεγονός ότι η διαδικασία πλήρωσης των δύο δεξαμενών συμπιεσμένου υδρογόνου δεν διαρκεί περισσότερο από πέντε λεπτά.

Σχεδόν αξεπέραστο παραμένει το εμπόδιο των λιγοστών ανά την υφήλιο σημείων ανεφοδιασμού, πολύ σύντομα ωστόσο τα δεδομένα ενδέχεται, με την παράλληλη διάδοση της υδρογονοκίνησης, να ανατραπούν.

Μια αντιστρόφως ανάλογη πορεία αναμένεται να ακολουθήσει το κόστος παραγωγής των υδρογονοκίνητων προτάσεων, με την τιμή διάθεσης του Mirai στην ευρωπαϊκή ήπειρο (66.000 ευρώ προ φόρων) να θεωρείται ήδη -τηρουμένων των αναλογιών- προσιτή.

Το Toyota Mirai με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,890/ 1,815 / 1,535

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,780

Iσχύς (Ίπποι): 155

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 335

Βάρος (κιλά):
 Aπό 1.850

Κατανάλωση (κιλά υδρογόνου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 0,7

Εκπομπή CO2 (γραμμ./χλμ.): 0

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 9,6

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 178

Τιμή: 66.000 ευρώ (προ φόρων)

http://auto.in.gr/

Leave A Response