Οι Γάλλοι ετοιμάζονται να επιδοτήσουν με 10.000 ευρώ την αγορά ηλεκτροκίνητων

Οι Γάλλοι ετοιμάζονται να επιδοτήσουν με 10.000 ευρώ την αγορά ηλεκτροκίνητων

Σε συνέχεια της δήλωσης του Γάλλου πρωθυπουργού Manuel Valls, το Δεκέμβριο του 2014 ο οποίος χαρακτήρισε λάθος την προτίμηση των Γάλλων, σε ποσοστό 80%, τα πετρελαιοκίνητα, η γαλλική κυβέρνηση κάνει το επόμενο βήμα προκειμένου να προωθήσει το σχέδιο της για μια πιο φιλική προς το περιβάλλον αυτοκίνηση.

Έτσι, εκτός από τη σταδιακή εξίσωση της φορολογίας πετρελαίου κίνησης και βενζίνης, από τον Απρίλιο του 2015, θα ξεκινήσει πρόγραμμα επιδότησης έως και 10.000 ευρώ για όσους καταναλωτές αντικαταστήσουν το πετρελαιοκίνητο τους όχημα με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο, σύμφωνα με δηλώσεις της υπουργού ενέργειας, Segolene Royal.

«Πρέπει να αποσύρουμε τα παλιά πετρελαιοκίνητα οχήματα που ξεπερνούν την ηλικία των 13 ετών και δεν εφοδιάζονται με κανενός είδους φίλτρο», επεσήμανε χαρακτηριστικά η ίδια.

Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, προς το παρόν το στίγμα της έχει δώσει η Renault η οποία «καλωσορίζει τις νέες επιδοτήσεις για τα ηλεκτροκίνητα» επισημαίνοντας ότι: «θα βοηθήσουν να πειστούν οι αγοραστές να δοκιμάσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Εξάλλου μεταξύ των best-seller ηλεκτροκίνητων στη Γαλλία συγκαταλέγεται και το Renault Zoe το οποίο κατέγραψε πέρυσι 5.970 πωλήσεις, ένα μέγεθος που αναμένεται να αυξηθεί όταν ισχύσει το μέτρο της επιδότησης το οποίο αναμένεται να περιορίσει την τιμή του σε 12.400 ευρώ.

Το δεύτερο δημοφιλέστερο ηλεκτροκίνητο στη Γαλλία το 2014 ήταν το Nissan Leaf με 1.604 μονάδες πωλήσεων και το οποίο αναμένεται να έχει αρχική τιμή τα 14.000 ευρώ υπό την ισχύ του νέου μέτρου.

Σημειώνεται ότι σε ό,τι αφορά τις εξαγγελίες τις κυβέρνησης σε σχέση με το diesel πρόκειται για μια στροφή 180 μοιρών καθώς η γαλλική νομοθεσία ευνοεί τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σχεδόν από πάντα, με δεδομένο ότι μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μείωσε την φορολογία στο πετρέλαιο προκειμένου να επανεκκινήσει την οικονομία και να βοηθήσει αγρότες, βιοτέχνες και οδικές μεταφορές.

Τη δεκαετία του ’80 επανήλθε με ακόμα πιο ευνοϊκή πολιτική σε σχέση με το πετρέλαιο ως καύσιμο σε μια προσπάθεια να διασώσει την αυτοκινητοβιομηχανία της έναντι του ξένου ανταγωνισμού και με δεδομένη την τεχνογνωσία της PSA Peugeot-Citroen στους diesel κινητήρες.

auto.in.gr

Leave A Response