Opel Corsa 1.0 Ecotec 115 PS:

Opel Corsa 1.0 Ecotec 115 PS:

To μπροστινό τμήμα του νέου Opel Corsa θυμίζει έντονα το μικρότερων διαστάσεων Adam, χωρίς ωστόσο να λείπουν και τα δυναμικά χαρακτηριστικά που συναντάς στα καταξιωμένα Astra και Insignia. Για το πεντάθυρο Corsa στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του 1,0 λίτρου και των 115 ίππων απαιτούνται 15.500 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το όφελος απόσυρσης  .

Αν και στις περισσότερες των περιπτώσεων οι αριθμοί δεν είναι από μόνοι τους αρκετοί ώστε να περιγράψουν την πραγματικότητα σε όλες τις διαστάσεις της, βλέποντας την τέταρτη γενιά του Corsa να τερματίζει το 2014 στη δεύτερη θέση, όχι μόνο της κατηγορίας του αλλά και συνολικότερα της ελληνικής αγοράς, δεν μπορείς παρά να αναγνωρίσεις τη διαχρονικότητα των χαρακτηριστικών ενός αυτοκινήτου που νίκησε τον χρόνο και τους κατά πολύ νεότερους ανταγωνιστές του, διατηρώντας τον ρόλο του πρωταγωνιστή για σχεδόν μία δεκαετία.

Τι θα μπορούσε, λοιπόν, να μας επιφυλάσσει η επόμενη ημέρα του κραταιού, εντός των ελληνικών συνόρων, supermini ή για να γίνουμε πιο σαφείς, τι θα μπορούσε να αντικαταστήσει επάξια ένα αυτοκίνητο που πρόσφερε, από το 2007 μέχρι σήμερα, περισσότερα απ’ όσα οι ίδιοι οι δημιουργοί του μπορούσαν να φανταστούν;

Η απάντηση έρχεται ευθύς αμέσως από τον σχεδιασμό του αμαξώματος της πέμπτης γενιάς, ο οποίος συνδυάζει με επιτυχία στοιχεία από το μικρότερο και σαφώς νεανικότερο Adam και από τα καταξιωμένα Astra και Insignia.

Χωρίς να έχει υπάρξει κάποια σημαντική διαφοροποίηση στις αναλογίες του αμαξώματος, το νέο Opel Corsa δείχνει πιο πλατύ, πιο δυναμικό και ταυτόχρονα αρκετά «φρέσκο» και διαφορετικό ώστε να ξεχωρίσει ανάμεσα στο πλήθος των προτάσεων που έχει να επιδείξει η ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Ένα πιο εκπαιδευμένο μάτι ενδεχομένως να σταθεί στον άνευρο σχεδιασμό των ζαντών ελαφρού κράματος της έκδοσης Cosmo, ή στο γνώριμο από το παρελθόν τόξο που σχηματίζει η οροφή του αμαξώματος, κάτι τέτοιο ωστόσο δεν φαντάζει αρκετό για να μετριάσει τη συνολικά καλή εντύπωση που σου δίνει από την πρώτη κιόλας ματιά το πέμπτης γενιάς Corsa.

Μεγαλύτερο είναι το άλμα που έχει επιτευχθεί, πρωτίστως σε επίπεδο ποιότητας και δευτερευόντως σε επίπεδο σχεδιασμού, στο εσωτερικό του «μικρού» Opel. Η εικόνα δεν θυμίζει αυτοκίνητο πόλης αλλά μια πρόταση που με ευκολία θα μπορούσε να διακριθεί στην απαιτητικότερη κατηγορία των μικρομεσαιών διαστάσεων hatchbacks.

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η έγχρωμη οθόνης αφής μεγέθους 7 ιντσών (βασικός εξοπλισμός εκδόσεων Color και Cosmo), μέσω της οποίας καλείσαι να διαχειριστείς εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που ενδεχομένως να απαιτούν τη συνδυαστική χρήση ενός smartphone (βλέπε navigation και webradio).

Μένοντας στα στοιχεία του εξοπλισμού, αρνητική εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ακόμα και η πλουσιότερη έκδοση του νέου Corsa δεν προσφέρει ηλεκτροκίνητους μηχανισμούς για τα παράθυρα των πίσω θυρών.

Κατά τ’ άλλα, η παρουσία των έξι αερόσακων και του ESP εγγυάται την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, τη στιγμή που ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού έχει να παρουσιάσει σύγχρονες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, βγαλμένες από το τεχνολογικό οπλοστάσιο του Astra.

Με δεδομένη την ικανότητα του Opel Corsa να φιλοξενεί με σχετική άνεση στο εσωτερικό του ακόμα και τέσσερις ενήλικες, μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο όγκος του χώρου αποσκευών, που στην πεντάθυρη έκδοση αμαξώματος ξεκινά από τα 285 λίτρα.

Περνώντας στην αθέατη πλευρά του γερμανικού supermini, αφετηρία για την ουσιαστική αναβάθμιση της συμπεριφοράς του στην άσφαλτο, αποτέλεσε η περαιτέρω ενίσχυση του πλαισίου.

Αλλαγές ως προς τη γεωμετρία αλλά και τις ρυθμίσεις παρουσιάζουν οι αναρτήσεις, όπως άλλωστε και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, διαμορφώνοντας ένα σύνολο ικανό να αντεπεξέλθει στην κίνηση εντός και εκτός πόλης.

Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κύλισης επιστρέφουν αισθητά βελτιωμένα, έστω και αν οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος εξακολουθούν να σου υπενθυμίζουν ότι τους πίσω τροχούς συνδέει ένας ημι-άκαμπτος άξονας.

Περισσότερο ελαφρύ, απ’ ότι ίσως θα περίμενε κανείς, είναι και το τιμόνι, καθιστώντας περιττή την παρουσία του προγράμματος λειτουργίας City και στερώντας από τον οδηγό κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με την ακριβή θέση των κινητήριων-κατευθυντήριων τροχών.

Μια εξαιρετικά καλή αφορμή ώστε να παραβλέψεις την επιλογή της Opel να μην τολμήσει, επιλέγοντας ένα δυναμικότερο setup και δημιουργώντας μια περισσότερο οδηγοκεντρική πρόταση, αποτελεί ο νέος, turbo κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου.

Μπορεί οι τρεις κύλινδροι και τα 999 κ.εκ. να μην συνιστούν φόβητρο για τον… από καιρό υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, ωστόσο, τα πληθωρικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του αρκούν για να αμφισβητήσουν την ιεραρχία της κατηγορίας.

Οι 115 ίπποι και τα 170 Nm ροπής φροντίζουν με τη σειρά τους ώστε το νέο Corsa να αποκτήσει τις επιδόσεις που έλλειπαν στο πρόσφατο παρελθόν από τις χαμηλού κυβισμού εκδόσεις του, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και την πυκνή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Στοιχεία όπως η γραμμικότητα και η απουσία θορύβου ή κραδασμού ακόμα και υπό συνθήκες πίεσης συμπληρώνουν το προφίλ ενός κινητήρα που προσφέρεται και σε εκδόσεις των 90 ίππων.

Αφήνοντας για το τέλος τον… λογαριασμό, η κατανάλωση καυσίμου είναι απολύτως ανάλογη με τις συνθήκες κίνησης αλλά και με τον τρόπο που θα επιλέξεις να κινηθείς.

Σε ανοιχτό δρόμο ο μικρός κυβισμός του τρικύλινδρου μοτέρ, καθώς και η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου αποδίδουν καρπούς, με την κατανάλωση να κινείται σε επίπεδα πετρελαιοκίνητου.

Σε αντίθετη περίπτωση (βλέπε κίνηση μέσα στην πόλη) το καλορυθμισμένο start&stop δεν είναι αρκετό ώστε να διατηρήσει την κατανάλωση εκεί που θα περίμενε κανείς από μια έκδοση 999 κ.εκ. Το ίδιο πρόκειται να συμβεί αν δεν δείξεις τον απαιτούμενο σεβασμό στο δεξί πεντάλ, εξαντλώντας συχνά-πυκνά τη διαδρομή του.

Το νέο Opel Corsa επί της ουσίας συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η αμέσως προηγούμενη γενιά του, έχοντας προσθέσει στη φαρέτρα του ένα ιδιαίτερα σύγχρονο σχεδιαστικό προφίλ, υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης ικανό για το καλύτερο.

http://auto.in.gr/

Leave A Response