Nissan Qashqai 2014: Στοίχημα ποιότητας

Nissan Qashqai 2014: Στοίχημα ποιότητας

Το Nissan Qashqai θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2014 διαθέτοντας στις τάξεις των εκδόσεων του, δικίνητες και τετρακίνητες επιλογές αλλά και μία έκδοση με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 99 γραμμ./χλμ.

Πιστή στην υπόσχεσή της η νέα γενιά του Nissan Qashqai παρουσιάστηκε σε μια λαμπρή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο.

Με δυναμικότερη όψη, την υπόσχεση υψηλότερης ποιότητας σε κάθε επίπεδο, εμπλουτισμένο τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά και μία έκδοση η οποία υπόσχεται εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γραμμ./χλμ. η δεύτερη γενιά του δημοφιλούς SUV θα διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά από τις αρχές του 2014.

Σχεδιαστικά το νέο Nissan Qashqai κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με το X-Trail το οποίο έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Φρανκφούρτη και με το οποίο, άλλωστε, μοιράζεται και την ίδια πλατφόρμα, την Common Module Family Platform.

Μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του είναι ότι, πλέον, το Nissan Qashqai δεν θα διατίθεται ως επταθέσιο, αφήνοντας αυτήν την ιδιότητα στο μεγαλύτερο X-Trail.

Σε ό,τι αφορά τα επιμέρους στοιχεία της προσωπικότητάς του, σχεδιαστικής και μη, το ιαπωνικό SUV διακρίνεται για τις πιο αδρές γραμμές τις σχεδίασης του με τις περισσότερες αιχμές ιδίως στο μπροστινό τμήμα.

Εκεί κυριαρχούν τα LED ημέρας, ενώ προχωρώντας προς τα πίσω η σχεδίαση διακρίνεται από τις περισσότερες πτυχώσεις, αλλά και την έντονα κεκλιμένη γραμμή οροφής η οποία καταλήγει σε μία ευμεγέθη αεροτομή. Το πίσω τμήμα απηχεί τη γωνιώδη αισθητική του μπροστινού τμήματος, ενώ ξεχωρίζουν τα περιμετρικά πίσω φωτιστικά σώματα που επίσης ακολουθούν ένα μοτίβο με γωνίες.

Χαρακτηριστική ως προς την εμφάνιση του Qashqai ήταν η τοποθέτηση του επικεφαλής του κέντρου σχεδιασμού της Nissan στο Λονδίνο και σχεδιαστής του ιαπωνικού μοντέλου, Shiro Nakamura ο οποίος δήλωσε: “To νέο Qashqai είναι πιο sport, βγάζει περισσότερο συναίσθημα και διακρίνεται από περισσότερη ποιότητα. Είναι πιο δυναμικό και πιο ευέλικτο στην εμφάνιση από το X-Trail, το οποίο είναι πιο ευρύχωρο και πρακτικό. Το Qashqai είναι σαν ένα τετράθυρο coupe”.

Παρά το γεγονός ότι, μοιραία, είναι μικρότερο από το X-Trail, το νέο Qashqai, είναι κατά 4,9 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του, ενώ παράλληλα είναι και κατά 2,0 εκατοστά φαρδύτερο, βελτιώνοντας την ευρυχωρία του. Επιπλέον, όπως σημειώνει η Nissan αν και έχει κατά 1,5 εκατοστό μικρότερο ύψος, ο διαθέσιμος χώρος δεν έχει αλλοιωθεί χάρη στην αναπροσαρμογή της θέσης των καθισμάτων.

Αυξημένη κατά 20 λίτρα είναι και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ φτάνοντας συνολικά τα 430 λίτρα, ενώ πλέον το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ μπορεί να δημιουργήσει μια ενιαία επιφάνεια κατά την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Εκτός από τους περισσότερους χώρους αλλά και το επιπλέον στυλ, το στίγμα του νέου Qashqai δίνει, επίσης, η αισθητή αναβάθμιση της ποιότητας στο εσωτερικό.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο επικεφαλής της Nissan στη Βρετανία, Andy Palmer: “To feedback που είχαμε από τους πελάτες μας ήταν να ενισχύσουμε την ποιότητα και αυτό κάναμε. Η ποιότητα αυτού του αυτοκινήτου είναι δύο κατηγορίες πάνω. Εξάλλου, η νέα πλατφόρμα μείωσε το κόστος κατά 30% το οποίο και επανεπενδύσαμε στην ποιότητα του αυτοκινήτου”.

Έτσι, στο εσωτερικό ξεχωρίζει μια κεντρική οθόνη αφής επτά ιντσών μέσω της οποίας είναι διαχειρίσιμο το σύστημα infotainment, ενώ ανάμεσα στα αναλογικά ταχύμετρο και στροφόμετρο βρίσκεται μια οθόνη TFT.

Εκεί που, ωστόσο, η Nissan υπόσχεται άλμα είναι στην ποιότητα και στο φινίρισμα των υλικών και παντός είδους διακοπτών,  κουμπιών αλλά και στις λεπτομέρειες του εσωτερικού.

Ένα άλλο στοιχείο στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση είναι η τεχνολογία, καθώς όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο Andy Palmer, «η τεχνολογία για αυτόνομη οδήγηση έχει ήδη ενσωματωθεί στο αυτοκίνητο».

Έτσι, το Nissan Qashqai, διαθέτει όλα τα συστήματα του Safety Field της ιαπωνικής φίρμας το οποίο περιλαμβάνει σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των φρένων σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος, σύστημα ανίχνευσης της κούρασης του οδηγού, σύστημα αναγνώρισης των φωτεινών σηματοδοτών και τη δυνατότητα προειδοποίησης σε περίπτωση ακούσιας αλλαγής λωρίδας.

Στις υψηλότερες εξοπλιστικές εκδόσεις θα είναι τεχνολογίας LED όλα τα φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό και με σύστημα αυτόματης λειτουργίας τους. Το τεχνολογικό προφίλ του Qashqai συμπληρώνουν το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και το Around View Monitor, το σύστημα περιμετρικής όρασης των Ιαπώνων που συνδέεται με μια σειρά από κάμερες που τοποθετούνται σε καίρια σημεία του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά την gadget πλευρά της τεχνολογίας του το Qashqai θα προσφέρει τη δυνατότητα πλήρους συνδεσιμότητας και ενσωμάτωσης smartphones μέσω του Nissan Connect αλλά και apps ειδικά σχεδιασμένα για την επικοινωνία αυτοκινήτου-οδηγού. Παράλληλα, διαθέσιμο θα είναι το Send to Car, μια λειτουργία που σχετίζεται με το σύστημα πλοήγησης και έχει τη δυνατότητα να θυμάται και επαναφέρει τις «αγαπημένες» διαδρομές του οδηγού.

Το προφίλ του συμπληρώνει το σύστημα Chassis Control το οποίο λειτουργεί ως διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο διαφορετικών ρυθμίσεων για το σύστημα διεύθυνσης, μεταβάλλοντας το «βάρος» του αναλόγως με τις απαιτήσεις και τις διαδρομές, αστικές και μη.

Το νέο Nissan Qashqai θα είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης και ισάριθμους diesel οι οποίοι διαθέτουν ως standard σύστημα stop/start.

Στη βάση της γκάμας βενζίνης τοποθετείται ο υπερτροφοδοτούμενος 1,2 λίτρων με απόδοση 115 ίππους και 190 Nm ροπής ο οποίος υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου 5,6 λίτρα/100 χλμ. και εκλύει στην ατμόσφαιρα 129 γραμμ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Ψηλότερα βρίσκεται ένας επίσης turbo βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 1,6 λίτρων η απόδοση του οποίου ανέρχεται σε 150 ίππους και 240 Nm ροπής και οποίος θα είναι διαθέσιμος από το καλοκαίρι του 2014. Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη οικονομίας της κορυφαίας –μέχρι την εμφάνιση της Nismo- βενζινοκίνητης έκδοσης, απαιτεί 5,6 λίτρα/100 χλμ. ενώ εκλύει 132 γραμμ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Τις επιλογές πετρελαίου «ανοίγει» ο 1,5 λίτρων dCi με απόδοση 110 ίππους ο οποίος υπόσχεται εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γραμμ./χλμ. αλλά και μια σειρά βελτιώσεων, οι οποίες υπόσχονται πιο πολιτισμένη λειτουργία αλλά και αυξημένη απόδοση ροπής (+20 Νm). Η τιμή κατανάλωσης καυσίμου της βασικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης περιορίζεται σε 3,8 λίτρα/100 χλμ.

Την γκάμα πετρελαίου συμπληρώνει ο 1,6 λίτρων dCi με απόδοση 130 ίππων ο οποίος εφοδιάζει και την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του Qashqai και θα είναι ο μοναδικός που θα συνδυάζεται και με τετρακίνηση.

Χάρη σε μια σειρά βελτιώσεων ο συγκεκριμένος κινητήρας υπόσχεται χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και βελτιωμένα μεγέθη οικονομίας. (115 γραμμ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων). Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος και με το νέο αυτόματο κιβώτιο της Nissan, Xtronic.

auto.in.gr

Leave A Response