Οι κρυφές μάντρες των Τραπεζών

Οι κρυφές μάντρες των Τραπεζών
Από τις δελεαστικές προσφορές για αγορά Ι.Χ. με δεκάδες άτοκες δόσεις στις κατασχέσεις που πέφτουν σαν βροχή λόγω «ανεξόφλητων οφειλών» η απόσταση είναι μικρή.
Περίπου 60.000 αιτήσεις για κατασχέσεις αυτοκινήτων θα εκδικαστούν συνολικά φέτος την Ελλάδα, όπως εκτιμά η Ομοσπονδία Προστασίας Δανειοληπτών. Μόνον στο Ειρηνοδικείο Αθηνών υποβάλλονται καθημερινά από 70 έως 90 αιτήσεις κατασχέσεων.
Πού πάνε, όμως, αυτά τα αυτοκίνητα;

Οι θυγατρικές των τραπεζών, που έχουν αναλάβει τις κατασχέσεις, τα φυλάσσουν σε μεγάλα γκαράζ πριν τα πωλήσουν σε «πλειστηριασμούς για λίγους».

Οι χώροι αυτοί κρατούνται μυστικοί για να προφυλαχτούν από «απρόσκλητους», από ανθρώπους δηλαδή που έχασαν το αυτοκίνητό τους λόγω οφειλών και οι οποίοι για λόγους «αντεκδίκησης», είτε θα προκαλούσαν ζημιές, είτε ακόμη θα έκαναν φασαρία ώστε να τους επιστραφεί το κατασχεμένο.
Στο Μαρκόπουλο
Στην περιοχή του Μαρκόπουλου, σε μια γειτονιά που δεν πάει καθόλου το μυαλό σου, εντοπίσαμε μία από τις μεγαλύτερες μάντρες κατασχεμένων αυτοκινήτων. Χωρίς εταιρικές πινακίδες ή άλλες ταμπέλες που να περιγράφουν περί τίνος πρόκειται.
Περιμετρικά η μάντρα είναι κλεισμένη με κάγκελα ύψους τριών μέτρων που καταλήγουν σε αγκαθωτό σύρμα, για να αποθαρρύνουν τον επίδοξο εισβολέα. Πυλώνες με προβολείς που μετατρέπουν τη νύχτα σε μέρα, συναγερμός με φωτοκύτταρα που σαρώνουν όλο το χώρο, αλλά και προειδοποιητικές πινακίδες ότι ο χώρος φυλάσσεται από εταιρεία σεκιούριτι, συμπληρώνουν το παζλ των αυστηρών μέτρων ασφαλείας.
Μετρήσαμε περίπου 200 αυτοκίνητα. «Κατασχέσεις τριμήνου» μάς εξήγησε ο νεαρός, που είχε οριστεί ως υπεύθυνος της μάντρας.
Αυτοκίνητα στοιχισμένα το ένα δίπλα στο άλλο. Τυλιγμένα στη σκόνη, ορισμένα τρακαρισμένα, με ξεφούσκωτα λάστιχα, κι άλλα με ορατές «πληγές» στις λαμαρίνες τους, «σαπίζουν».
*Στο εσωτερικό του κτιρίου που βρίσκεται στο κέντρο του οικοπέδου, είδαμε να φυλάσσονται τα πολυτελή αυτοκίνητα: Πόρσε, Μερσεντές και πανάκριβα τζιπ, που κατασχέθηκαν από εταιρείες που πτώχευσαν, ακόμη κι από «νονούς» της νύχτας!
Οι πλειστηριασμοί
Αντίστοιχες μάντρες υπάρχουν σε άλλα 4 τουλάχιστον σημεία της Αττικής. Φυλασσόμενοι χώροι, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα των περίεργων, γεμάτες από τα κατασχεμένα αυτοκίνητα.
*Περίπου 1.200 «κομμάτια» περιμένουν να πλειστηριαστούν μέσω «κλειστών» διαδικασιών, αφού δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο ορισμένοι «ενημερωμένοι» έμποροι.
*Νωρίτερα έχουν ειδοποιηθεί από την τράπεζα ή τη θυγατρική της ότι «συγκεκριμένος αριθμός κατασχεμένων θα βγουν την τάδε του μηνός σε πλειστηριασμό».
*Οι «μαντράδες», αφού τα δουν, καταθέτουν την προσφορά τους στη νομική υπηρεσία της τράπεζας και αν πλειοδοτήσουν αγοράζουν μαζικά από 15 έως 30 αυτοκίνητα.
*Οι αγοραπωλησίες αφορούν κυρίως πολυτελή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, που αποδίδουν κέρδος έως και 20%. Καθόλου ευκαταφρόνητο, αφού η αξία ενός τέτοιου αυτοκινήτου κινείται κατά μέσον όρο στα 35.000 έως 50.000 ευρώ. «Υποχρεώνονται», όμως, να αγοράσουν και ορισμένα «κομμάτια-σαβούρα», που θέλει να τα ξεφορτωθεί η τράπεζα.
*Εκείνοι που σίγουρα κερδίζουν από αυτή τη διαδικασία είναι οι «μαντράδες». Αυτοί που λίγους μήνες νωρίτερα πούλησαν ενδεχομένως και το ίδιο αυτοκίνητο σε κάποιον, που δεν μπόρεσε να το ξεχρεώσει. Τώρα το αυτοκίνητο αυτό «βγαίνει» και πάλι στην έκθεση προς πώληση για δεύτερη ή και τρίτη φορά! Από αυτό το αλισβερίσι των «πωλήσεων» -πριν και μετά την κατάσχεση- συνολικά κερδίζουν περίπου 35% (!) επί της πραγματικής εμπορικής αξίας του.
«Χάνουν οι τράπεζες»!
«Οι τράπεζες και οι θυγατρικές τους είναι αυτές που χάνουν χρήματα, αφού τα κατασχεμένα αυτοκίνητα “σαπίζουν” στα γκαράζ, άρα η “περιουσία τους” απαξιώνεται. Αλλωστε, η διατήρηση τεράστιων χώρων φύλαξης ανεβάζει τα λειτουργικά μας κόστη» μάς είπε ο Γιάννης Τριανταφύλλου, γενικός διευθυντής της Multifin, θυγατρικής της τράπεζας Πειραιώς.
«Σύμφωνα με τα στοιχεία μας τα εννιά στα δέκα κατασχεμένα αυτοκίνητα είχαν αγοραστεί ως μεταχειρισμένα, ενώ μόνο ένα στα δέκα προέρχεται από τα καινούρια, που συνήθως αγοράζονται με 0% προκαταβολή»!
Του ΣΠΥΡΟΥ ΦΡΕΜΕΝΤΙΤΗ , ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ

Leave A Response