Renault Kadjar

Renault Kadjar

Με το χέρι στην καρδιά, σας διαβεβαιώνω ότι η Renault έκανε την πιο έξυπνη και ολοκληρωμένη κίνηση. Αναφέρομαι στο πρώτο της μικρομεσαίο SUV, το οποίο, μετά από καθυστέρηση ενός χρόνου, ήρθε στην Ελλάδα. Το οδήγησα πρώτη φορά πέρυσι στην Ισπανία και τότε είχα σημειώσει την πραγματική αξία του.

Η «παρθενική» δοκιμή σε ελληνικό έδαφος έγινε στις καταπράσινες πλαγιές της Πάρνηθας, που δυστυχώς ακόμη και τώρα, λίγα χρόνια πριν από την ολοκλήρωση της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα, κινδυνεύουν από αδίστακτους οικοπεδοφάγους.

Το γαλλικό SUV αποζημιώνει με τον καλύτερο τρόπο τον οδηγό του. Οι σχεδιαστές εξέλιξαν τη βραβευμένη μελέτη που γνωρίσαμε στο Clio.

Οι έντονες καμπύλες και τα «φουσκωμένα» τμήματα συνδυάζονται με άριστο τρόπο. Για μένα, είναι ένα από τα το πιο όμορφα και μοντέρνα μοντέλα της κατηγορίας του. Οι διαστάσεις ταιριάζουν στις ελληνικές απόψεις για το SUV. Το μήκος ανέρχεται στα 4,45 μ., ύψος 1,6 μ. και πλάτος 1,84 μ.

Μόλις ανοίξεις την πόρτα αντιλαμβάνεσαι το υψηλό επίπεδο που πλέον κινείται η γαλλική φίρμα σε θέματα ποιότητας υλικών και προσαρμογής επιμέρους τμημάτων.

Οι μεγάλοι χώροι και η διευρυμένη αποθηκευτική ικανότητα (472 λίτρα, φθάνουν έως τα 1.478 λίτρα), απόρροια κυρίως του μεγεθυμένου μεταξονίου (2.646 χιλ.), θα ικανοποιήσουν ακόμη και όσους έχουν υψηλόσωμα παιδιά, καθώς και πολλές αποσκευές.

Το σύστημα εύκολης αναδίπλωσης των καθισμάτων Easy Break αυξάνει την πρακτικότητα. Χρήσιμος και ο κοτσαδόρος, που ανασύρεται μέσω ενός επιλογέα στον χώρο των αποσκευών.

Ιδανική επιλογή για ταξίδια και για όσους διανύουν τουλάχιστον 15.000 χλμ. τον χρόνο είναι η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 dCi, ισχύος 110 ίππων, με ροπή 26,2 χλγμ., που οδήγησα στην Αττική.

Να τονίσω ότι είναι το καλύτερο μοτέρ στην κατηγορία του και πως το έχει εμπιστευθεί ακόμη και η Mercedes. Μη μας κάνει εντύπωση αν δούμε και τη ναυαρχίδα S Class με το βραβευμένο μοτέρ. Τόση επιτυχία έχει η ιδέα των Γάλλων μηχανικών.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του 1.5 dCi ταιριάζουν γάντι στο μοντέρνο SUV. Σε 11,9’’ πιάνει τα 100 χλμ./ώρα χωρίς θόρυβο και κραδασμούς.

Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με ταχύτητες έως 182 χλμ./ώρα, καταναλώνοντας μικρή ποσότητα καυσίμου. Επίσημη μέση τιμή μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ. Η υψηλή τεχνολογία του συμβάλλει και στη δραστική μείωση των εκπομπών CO2, μόλις 99 γρ./χλμ.

Τι θα άλλαζα: Θα μεγάλωνα το μήκος της έδρας των καθισμάτων, θα έβαζα πιο μεγάλη οθόνη (τώρα διαθέτει 7’’) και θα μείωνα τον όγκο του ταμπλό. Αλλοι κινητήρες: Βενζίνη 1.2 Energy TCe 130 ίππων, μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ.

Ντίζελ 1.6 Energy dCi 130 ίππων, ροπή 32,4 χλγμ. (το 80% διαθέσιμο μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.), μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. Μόνο με αυτό το μοτέρ προσφέρεται σε τετρακίνητη έκδοση. Κιβώτια: χειροκίνητο 6 σχέσεων ή με αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων.

Τιμές: 1.5 dCi από 22.340 ευρώ και 1.2 Energy TCe από 20.850 ευρώ. Η επιτυχία του εξαρτάται μόνο από την εμπορική πολιτική και τις προθέσεις της Teoren Motors Β. Ν. Θεοχαράκη.

Του Σπύρου Ρέκκα

http://www.real.gr/

Leave A Response