Ο «Κύκλωπας» της κρίσης

Ο «Κύκλωπας» της κρίσης

Υπάρχει θέατρο για την παγκόσμια οικονομική κρίση; Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Culture «World Crisis Theatre» και το Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος του Παντείου Πανεπιστημίου δίνουν την απάντηση στο τριήμερο φεστιβάλ που θα παρουσιαστεί την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου.

Η Ελλάδα συμμετέχει στο φεστιβάλ με το «Cyclops – Survival», την Παρασκευή στις 10.00 μ.μ.

Στο φεστιβάλ, που «τρέχει» ο δραστήριος θεσμός του Παντείου, ομάδες που ασχολούνται με τις παραστατικές τέχνες από πέντε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Πορτογαλία) ανεβάζουν έργα με κύρια θεματολογία την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Με αντικείμενο του προγράμματος την ανάδειξη κοινωνικών φαινομένων και θεμάτων ανθρώπινης συμπεριφοράς που προκύπτουν ως συνέπειες της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη, η συνεργασία αυτή έχει ως κύριο στόχο την προαγωγή εργαλείων για τη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής ταυτότητας μέσα από την τέχνη.

Το φεστιβάλ ξεκινά την Παρασκευή με τη γαλλική συμμετοχή. Ο θεατρικός σκηνοθέτης Μπρούνο Φρέισνετ παρουσιάζει ένα απόσπασμα από το έργο «The Power of Yes» του πολυβραβευμένου Βρετανού συγγραφέα, σεναριογράφου και σκηνοθέτη, Σερ Ντέιβιντ Χέαρ. Πρόκειται για θεατρική μεταφορά της έρευνας που έκανε ο Χέαρ σχετικά με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και η οποία περιλαμβάνει συνεντεύξεις από κορυφαίους οικονομολόγους, δημοσιογράφους και μεγαλοεπενδυτές, όπως ο Τζορτζ Σόρος.

Η Ελλάδα συμμετέχει στο φεστιβάλ με το «Cyclops – Survival», που έγραψε και σκηνοθέτησε ο καθηγητής του Παντείου, Γιάγκος Ανδρεάδης, η «ψυχή» του «World Crisis Theatre Festival». Πρόκειται για μια μπρεχτικού τύπου διασκευή του σατυρικού δράματος «Κύκλωψ» του Ευριπίδη, με θέμα την ανθρωποφαγία, όχι μόνο την κυριολεκτική, αλλά, κυρίως, την πολιτική και κοινωνική προέκτασή της, όπως τη βιώνει κανείς μέσα στον ζόφο της σημερινής κρίσης. Υπηρετώντας μια τέτοια λογική, οι ηθοποιοί (Χρήστος Ευθυμίου, Γιώργος Μωρογιάννης, Μάνια Παπαδημητρίου, Κίμων Ρηγόπουλος κ.ά.) μεταμορφώνονται άλλοτε σε μυθικά όντα και άλλοτε σε σημερινούς πάσχοντες και αγωνιζόμενους ανθρώπους.

Η Ιταλία φέρνει το έργο «Espoti a tuto», που σκηνοθέτησαν οι Τομάσο Θέλανγκ και Φραντσέσκο Τζιούφρε. Αφορά μια ομάδα ανδρών και γυναικών, που προέρχονται από μια χώρα της κρίσης, οι οποίοι σε απροσδιόριστο χώρο και χρόνο προσκαλούνται από έναν Χάροντα του Δάντη να ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι…

Η Πορτογαλία συνεχίζει το πρόγραμμα με την «Απάντηση». Σε κείμενο και σκηνοθεσία Ούγκο Μιγκέλ Κοέλο, η παράσταση -μέσα από δηλώσεις κοινωνιολόγων, οικονομολόγων, δημοσιογράφων και πολιτικών- αναζητά απάντηση στο ερώτημα: Εχουμε ακόμα χρόνο για να αλλάξουμε αυτή την πορεία; (24 Αυγούστου).

ΑΥΛΑΙΑ ΜΕ ΤΟ «THE SATYR PLAY» ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Το «The Satyr Play» της Γερμανίας (σε κείμενο και σκηνοθεσία Κατερίνα Κόκκινος Κένεντι και Αντρέας Βρος) είναι το έργο που κλείνει την τρίτη και τελευταία μέρα του φεστιβάλ. Πρόκειται για μια σατιρική προσέγγιση των Ευμενίδων, του τελευταίου μέρους της Ορέστειας του Αισχύλου, που επιχειρεί μια διαδραστική με το κοινό παράσταση, εκθέτοντας τα «άπλυτα» της δημοκρατίας, της γραφειοκρατίας και της παρούσας κρίσης. Με φόντο τη δίκη του Ορέστη, μια συλλογική πρωτοβουλία από την Αυστραλία, το γερμανικό Human Waste Theatre και μια ομάδα ηθοποιών από το Βερολίνο γίνονται ένα με το κοινό για να «παίξουν» με τους δικαστές και τις μυθικές φιγούρες του δράματος.

  • ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ
    H είσοδος στις παραστάσεις, που ξεκινούν στις 8.00 μ.μ., είναι ελεύθερη.

 

 

 

 

 

 

 

http://www.ethnos.gr/

Leave A Response